woensdag 16 april 2008

Brooklyn Bridge !

16 april

Onze 3de dag New York, om precies te zijn 3 1/2 dag.

Na veel kunst bekijken in het Metropolitan Museum gisteren, kiezen we voor een "stap"-dag vandaag, de Brooklyn Bridge dag.

En er is er maar 1 die weet wat Brooklyn Bridge voor mij betekent.

Twee jaar geleden crossten we door Manhattan bij gemiddeld - 5° en een snijdig briesje dat uit de Hudson scheen te waaien. Tim moest me voortdurend corrigeren:

" Nee, mama, die andere daar is Brooklyn Bridge."

Naast Greenwich Village en Jimmy Hendrickx, de Empire State, Time square, Central Park.....had ik ook over Brooklyn Bridge willen stappen tot in Brooklyn.

Vandaag is het wel gelukt.

Het is of ik een top heb bereikt en veilig weer beneden geraakte.

In de vrieskou er voor het eerst van gedroomd en nu, onder een stralend zonnetje, bij een milde 16°, hebben we "het" gedaan.Het geeft me het zalig gevoel een stuk avontuur beleefd te hebben.

Tim zal die lichte euforie best begrijpen...


We stapten nog meer vandaag, in 't zonnetje. Langs de Hudson ook, we zagen madame Liberté, de reuzengoudblokken aan de New York Stock Exchange, de bronzen Stier, Wallstreet.....maar nu ga ik slapen. Daarvoor moet ik eerst weer een stukje klimmen. Op ons hotelbed liggen namelijk 2 reuzenmatrassen van elk minstens 40 cm dik. Is dat nu omdat ze in inchen meten?........

Slaapwel.....Brooklyn Bridge....Brooklyn Bridge.

1 opmerking:

Unknown zei

hahaaa! :-) Proficiat mama! :-D
Eindelijk is't gelukt, en dan nog de juiste Brooklyn Bridge ook :-D

Groetjes!
Tim